Menu

Denne side indeholder annoncer, og er dermed sponsoreret. Læs mere

Sådan gør du din butik klar til Black Friday

Black Friday er din mulighed for at kickstarte julehandlen. Det er faktisk en super mulighed. Black Friday afholdes nemlig fredagen efter Thanksgiving, ofte en af de sidste dage i november måned, hvor dit salg formeneligt er på et minimum, grundet at dine kunder venter på deres lønposer. Alligevel er dine kunder villige til at ofre lidt ekstra Black Friday, da alt er hypet til at være ekstra billigt denne dag.

Det bør du udnytte!

Dine konkurrenter holder nemlig med garanti Black Friday, og stjæler derved en potentiel omsætning fra dig, hvis du ikke holder Black Friday i en eller anden form.

Men hvordan gør du lige din butik klar til Black Friday?

Begynd tidligt

Begynd tidligt. Rigtig tidligt. Jo før du kommer i gang med forberedelserne til Black Friday, desto mere får du ud af Danmarks største handelsdag. Imødekom dine kunders behov Black Friday. Hvad søger de? De søger med garanti enorme rabatter på populære produkter.

Ved at begynde tidligt, kan du bl.a. begynde dine indkøb. For at slå dine konkurrenter gælder det om at tænke smart og strategisk. De fleste af dine konkurrenter kan ligesom dig formeneligt med store rabatter hurtigt få en enorm omsætning, men tjener de penge på det? Næppe.

Begynd tidligt at afsøge muligheder for storindkøb og rabatter ved dine leverandører. Således kan du give dine sultne kunder de rabatter de søger, uden nødvendigvis at køre med underskud til Black Friday.


Foto: BlackFridayCounter – Black Friday webshop

Markedsfør din butik i god tid

Forbrugerne begynder allerede i ugerne op til Black Friday, at afsøge mulighederne for at finde de bedste deals til Black Friday.

Markedsfør derfor din butik i ugerne op til Black Friday, og gør dine kunder opmærksom på at din butik holder Black Friday.

Det kan være fordelagtigt at offentliggør Black Friday tilbud inden selve fredagen.

Men ikke ALLE.

Du kan med fordel offentligøre et par tilbud så dine kunder ved hvad de kan forvente. Omvendt bør du ikke offentliggør alle dine Black Friday tilbud, får så risikerer du at tage alt luften af ballonen.

Markedsfør tilbud hele dagen igennem

Black Friday er ofte voldsomst natten til fredag, hvor dine kunder sidder klinet til deres skærme.

Husk dog at Black Friday er hele fredagen. Dine kunder er derfor i ”indkøbsmode” hele dagen, lige til sidste sekund.

Du bør derfor annoncere tilbud hele dagen igennem. De bedste tilbud skal annonceres tidligt, men husk også at have tilbud til de kunder som først kommer hen på eftermiddagen og aftenen.

Timetilbud kan være særligt effektive, da du på den må tvinger dine kunde til at tjekke din butik jævnligt.

Reklamer at du holder Black Friday

På selve dagen er det uhyre vigtigt at du gør det tydeligt over for dine kunder, at du holder Black Friday.

Få udarbejdet grafik, bannere og andet materiale til din hjemmeside. Gør særligt opmærksom på hvilket tilbud som er decideret super-deals og hvilke som blot er normale tilbud.

Benyt oversigtssider og alle steder du har mulighed for at gøre ekstra opmærksom på dig selv. Mange webshops når ikke ud til den potentielle trafik som står og banker på døren, simpelthen fordi de ikke er synlige nok.

Held og lykke med salget!

 

Del med dit netværk