Menu

Denne side indeholder annoncer, og er dermed sponsoreret. Læs mere

Black Friday i Danmark vokser

Black Friday er Danmarks største handelsdag. Sådan har det dog ikke altid været. For bare få år siden var der næsten ingen danskere som vidste hvad “Black Friday” overhovedet var. Fænomenet var ukendt i Danmark, både hos forbrugerne og hos butikkerne. Udviklingen er dog siden hen gået sindssygt stærkt, og Black Friday er i dag en større dag end januarudsalget, som har mistet pusten lidt de senere år.

…Og det ser faktisk ud til at vi danskere efterspørger det. I hvert fald hvis man tager et kig på statistik fra Google Trends.


Google Trends: Statistik over danskernes søgninger efter Black Friday

Danskernes interesse for Black Friday slog for alvor igennem i 2014, efter år hvor store elektronikkæde som Elgiganten og Proshop var blandt de første butikker i Danmark til at introducere Black Friday til danskerne.

Black Friday vokser i Danmark, hvilket afspejles tydeligt i Google Trend statistikken ovenfor.

Danskernes interesse for Black Friday konceptet ser ud til at vokse, og i takt med at flere og flere butikker kommer med på den store begivenhed, ja, så kan Black Friday kun vokse i Danmark.

Interessant indlæg? Del det!